Ny tränare nya möjligheter

BKV öppna träningar

BKV Norrtälje spelar i div.3 Norra svealand.


Det har nu gått två veckor av öppna träningar. Det betyder att spelare får komma och träna och visa upp sig för att försöka få en plats i truppen. Jag tycker i dagsläget att Mohammed Youseff är den som visat sig vara något att ha, duktig spelare. Vi har även Daniel Wahlgren som kommer tillbaka. Det är alltid kul med nya spelare som ska komma och visa upp sig. Det bildas en spänning i kroppen redan i omklädningsrummet. Man bygger upp en förväntan på hur de nya spelarna ska prestera och presterar de inte efter mina förväntingar tappar jag förtroendet på de.


Jag vill även passa på att prata lite om nya spelare som är på väg in. Jag har två favoriter som jag tror kan gå långt. Linus Bladlund och Oskar Kinanliina, två duktiga spelare som jag iår tror kommer ta ytterliggare steg frammåt. Linus är född 92 och han kommer antingen detta år eller nästa år ta en startplats i div.3. Oskar har spelat mittback med mig i nästan två säsonger nu och jag spår honom en ljus framtid.


Nog om tallanger och åter till BKV. Vi har i år fått en ny tränare som från och med tisdag tar över med  Janne G Östlund.  Han heter också Peter dock har jag inte lärt mig efternamnet men jag gör ett försök Hautalachtii?! Peter har spelat i Hammarby(när dom låg i allsvenskan) Han spelade mittback enligt ryckten och det kan vara bra för mig att få lite nya knep. Jag ser med stor nyfikenhet fram mot kommande månader. Nya människor runt laget, nya spelare i laget, nya spelideer som ska läras in. Jag har höga förväntingar på vår nye tränare och än så länge har han levt upp till dem. Det har dock gått 2 träningar men första intrycket säger mycket om en människa.

 

Jag hoppas i vilket fall som helst att nya Peter lyckas få in en ny demension av ledarskap. Jag hoppas han kan få hela gruppen att fungera tillsammans för att nå fram till det mål vi sätter upp tillsammans. Alla ska vara lika mycket värda och alla ska känna sig viktiga. Jag har en egen tanke om hur en grupp ska fungera för att prestera bäst. Alla är lika värda och alla har rätt att ha en åsikt. Vi ska ha högt i tak för att alla ska våga säga sitt. Om ni tänker er ett diagram nu. Vi har 4 spelare som är utmärker sig mer än andra dom tillhör toppskicktet av diagramet sen har vi 4 spelar som ligger i mitten och gör det dom ska. Sen har vi 3 spelare  underpresterar(vad beror det på? Kunskap eller att man inte trivs med situationen?). Vi har nu en axel för en mindre effektiv grupp. För att få en så effektiv grupp som möjligt gäller det att höjja dom som ligger i botten, det gäller att få med sig de och pucha de. Jag tror att detta är något vi saknar. Vi behöver en ledare som ser till gruppens bästa. Då kommer vi nå div.2



 

/Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0